AGILOX Box Carrier for Wild&Küpfer Switzerland

Take advantage on different handover levels

Feb 14 2019

Amazing AGILOX BOXCARRIER application at Wild&Kuepfer (www.wildkuepfer.swiss) in Schmerikon, Switzerland. As second IGV in a swarm, this one has the capability to pickup both: palettes as well as boxes / trays, two in a size of 600x400mm and up to each 50kg. The transformation (equiping with box carrier module) takes part automatically by load carrier definition in the transport job given by host system.

AGILOX boxcarriers advantage is to use the lift for different handover levels.
Many thanks to the great W&K staff for the unique teamwork that esured the really fast commissioning time of only a few days, including the stationary conveyors, that has been delivered and automated by AGILOX, too.

Plug & Perform

In Windeseile ready2take

Warum nicht IGVs online bestellen, und zuhause selbst in Betrieb nehmen? Bei Staubsauger-Roboter funktioniert das auch. Plug & Perform ist unser Motto in der Systemarchitektur. AGILOX benötigt lediglich eine gut funktionierende WLAN Umgebung und einen 3-phasigen 16A Anschluss für das stationäre Ladegerät. Bei jedem ersten Gerät in einem Prozess ist die Vorort-Inbetriebnahme und Schulung durch unsere Techniker enthalten. Die Integration weiterer Geräte, aber auch Anlagenerweiterungen bzw. Änderungen können Sie dann schon selbstständig durchführen.